9 september 2019

Plastic Waarheid vs. Plastic Fabel Campagne

Ruim twee derde van de Nederlanders van 18 jaar en ouder denkt onterecht dat plastic tasjes slechter zijn voor het milieu dan alternatieve varianten.

Uit onafhankelijk onderzoek in opdracht van Rethink blijkt dat consumenten wel meer misvattingen hebben over plastic en het (her)gebruik van plastic producten. Zo vindt 83% het onnodig dat groente en fruit in plastic wordt verpakt en denkt ruim vier op de tien Nederlanders dat plastic niet noodzakelijk is voor schoon drinkwater. In september 2019 zijn wij een campagne gestart om de #plasticwaarheid boven tafel te krijgen.

Lees verder op de campagnepagina

Lees ook

  • 25 november 2022

    Kijk presentaties Future Proof Plastics 2022 hier terug

    Hoe gaan we versnellen naar circulaire en klimaatneutrale plastics? Op het 5e Future Proof ...

  • 10 november 2022

    Geslaagde vijfde editie van Future Proof Plastics

    We kijken terug op een geslaagde editie van Future Proof Plastics op 9 november 2022. ...